søndag 31. januar 2010

La Manga Club


En av fordelene med å være sportsjournalist, er at man får sjansen til å reise ned til sydligere strøk midt på vinteren for å følge det lokale fotballaget. I fjor var jeg i La Manga, som ligger 40 minutters kjøring fra Murcia (en by som er litt større enn Oslo) og 20 min kjøring fra Cartagena (Bergen-størrelse, antar jeg). Jo, det er mye jobbing, fra morgen og til 12-13 tiden, før det er tid for siesta som varer til ettermiddagen. Jobber så igjen fra kl 17 og utover. Men - til tross for mye skriving og publisering av saker på nett, er det tid til sol og litt sightseeing rundt forbi. Siden jeg reiste i fjor, var jeg sikker på at min kollega ville ta turen i år, men nei - jeg skal reise til sol og varme den 13. mars og være der en hel uke. Har startet nedtellingen. I dag er det 41 dager igjen, og det kommer til å gå superfort. Gleder meg, selv om jeg får dårlig samvittighet overfor mann og barn. Men det er jobb jeg skal på. Kommer også til å titte innom svigerforeldrene, som har leilighet en snau halvtimes kjøring fra der jeg skal bo. Tror jeg skal bo i en leilighet som hører til bassengområdet du ser bilde av ovenfor.

4 kommentarer:

mi-rachel sa...

god tur når den tid kommer:)

Ingvild B sa...

Så deilig!
Ja, da har du noe å se frem til
ila den kalde februarmåneden :)

Klem

Kristin sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Kristin sa...

Jeg blir gjerne med i kofferten om du trenger en skrivekollega..haha:-) lucky you!
Men det er deg vel unt!!!
Klem Kristin